Valnytt

Valet i höst blir en folkomröstning om den svenska välfärden. Vägvalet står mellan investeringar i ett tryggare och starkare Sverige och skattesänkningar med svagare välfärd som följd.

Valnytt

Stefan, Magdalena, Peter och Margot – tillsammans för ett starkare samhälle!

Valnytt | 2018-06-15 Socialdemokraterna går till val på att bygga ett starkare samhälle och ett tryggare Sverige. Idag startar en landsomfattande reklamkampanj som berättar hur det ska gå till. Fyra populära och erfarna socialdemokrater har dessutom ett särskilt ansvar att lyfta budskapen hela vägen fram till valet: Stefan Löfven, Magdalena Andersson, Peter Hultqvist och Margot Wallström.

Vallokomotiven presenterades av partisekreterare Lena Rådström Baastad idag, och är fyra av Socialdemokraternas mest kända och utan tvekan mest populära företrädare – tillsammans har de många års erfarenhet från såväl riks- som kommunpolitik.

• Stefan Löfven – en resultatpolitiker som med sitt lugn och sin pragmatism skapat stabila förutsättningar för landet och levererat nödvändiga reformer i en osäker tid.
  • Magdalena Andersson –  har lett finansdepartementets arbete och vänt underskott till överskott, betalat av på statsskulden så att den nu är på sin lägsta nivå sedan 1977. 300 000 fler har ett jobb att gå till och ungdomsarbetslösheten är den lägsta på 16 år.
  • Peter Hultqvist –  försvarsminister, som också varit kommunalråd i 17 år. Han har ett stort förtroende i breda väljargrupper och har byggt upp stöd och respekt långt över blockgränsen.
  • Margot Wallström – en av Sveriges mest populära politiker som har satt den feministiska utrikespolitiken på kartan och lett Sverige in i FN:s säkerhetsråd. Men mitt i världspolitiken tappar hon aldrig drivet att rätta till orättvisor.

Vill du engagera dig för en socialdemokratisk valvinst? Anmäl ditt intresse här!

Med vänliga hälsningar, Socialdemokraterna.

Valnytt skickas av Socialdemokraternas valorganisation till medlemmar och andra intresserade. Med dagsaktuella texter ger Valnytt fakta och argument, hela vägen fram till valdagen den 9 september 2018.